Vises “Stol på denne computer”-advarsel ikke på iPhone?
18. september 2020Når en iPhone eller iPad er tilsluttet en computer for første gang, vises en popup på skærmen, der spørger brugerne, om de har tillid til computeren. Og de har brug for at stole på computeren, så den kan synkroniseres med iOS-enheden, få adgang til dens fotos, kontakter og endda oprette sikkerhedskopier. Fra det, jeg har oplevet, fungerer tillidsindstillingerne pålideligt det meste af tiden – udelukker et par sjældne hikke. Desværre har nogle iDevice-brugere rapporteret, at “Stol på denne computer” -alarm ikke vises på deres iPhone. Som et resultat er de ikke i stand til at synkronisere deres enheder med computeren. Hvis problemet også er rejst til dig, er du på det rette sted for at ordne det.
Fix “Stol på denne computer” Alert viser ikke problemet på iPhone og iPad
Så hvordan skal vi løse dette problem? Godt spørgsmål. Lad os nedbryde det først!
Hvad er løsningen?
Nå, vi vil først prøve en simpel, men effektiv løsning, der ofte klikker på fejlfinding af sådanne almindelige hikke. Hvis det mislykkes, genstarter vi tillidsindstillingen. I de fleste tilfælde kan det få arbejdet gjort. Selvom det ikke kommer til at redde dig, har vi nogle andre pålidelige hacks til at komme over linjen. Så det er overflødigt at bekymre sig om problemet. Når det er sagt, lad os komme i fejlfindingstilstand, skal vi?
1. Force Restart Your Device
Den hårde nulstilling har ofte fungeret for mig med at rette op på “Trust This Computer” -vinduet, der ikke vises et problem. Så jeg går ind på denne pålidelige fejlfinding for også at klikke på denne gang.
Først skal du afbryde enheden fra computeren og derefter tvinge genstart til din mobile enhed.
- På iPhone / iPad med Face ID: Tryk og slip lydstyrke op-knappen, tryk og slip lydstyrke ned-knappen. Til sidst skal du holde sideknappen nede i ca. 10 sekunder, indtil Apple-logoet vises på skærmen.
- På iPhone / iPad med Touch ID: Du skal holde hjemmet nede og sove / wake-knapperne på én gang i ca. 10 sekunder for at tvinge genstart af din enhed.
Når din enhed er genstartet, skal du slutte den til computeren igen. Indtast nu adgangskoden for at låse din enhed op. Vent derefter et par sekunder, indtil meddelelsen “Stol på denne computer” vises. Hvis det dukker op, er du klar til at gå. Hvis det ikke gør det, skal du gå over til andre løsninger.
2. Nulstil tillidsindstillinger
Et andet trick, der har vist sig at være pålideligt til at løse dette problem, er at nulstille tillidsindstillingen. For de ukendte er det delen af “Nulstil placerings- og fortrolighedsindstillinger” og arbejder effektivt med at sætte tillidsindstillinger til fabriksstandard.
Gå over til Indstillinger app -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil placering og fortrolighed. Indtast derefter din adgangskode, og tryk på Nulstil indstillinger igen. Prøv derefter at forbinde din enhed til computeren for at se, om du har fundet succes eller ej.
3. Nulstil netværksindstillinger
Hvis ovenstående to løsninger ikke fungerede, kan du prøve at nulstille netværksindstillingerne. Husk, det fjerner alle eksisterende Wi-Fi-netværk og adgangskoder, VPN og APN-indstillinger sammen med mobilindstillinger. Ja, det er en radikal løsning, og ikke mange vil måske gå efter det. Men jeg vil anbefale dig ikke at gå glip af det, da det har en meget god track record for at løse dette problem.
Åbn Indstillinger app -> Generelt -> Nulstil. Tryk nu på Nulstil netværksindstillinger og bekræft.
Bemærk :
- Bare hvis du har downloadet iTunes til Windows fra Microsoft Store, skal du sikre dig, at iTunes Mobile Device Helper er aktiveret som et startelement.
- Klik på Start-knap og vælg Indstillinger . Klik derefter på Apps og vælg Startup . Sørg nu for, at iTunes Mobile Device Helper er tændt.
4. Opdater din Mac / iTunes til Windows
Hvis problemet endnu ikke skal løses, kan den forældede version af macOS eller iTunes muligvis være en fejl. Diverse problemer har ofte tendens til at dukke op, når du bruger de gamle versioner af softwaren. Derfor ville softwareopdateringen være den rigtige vej at gå.
Sådan opdateres din Mac: Klik på Apple-menuen øverst til venstre på skærmen, og vælg Systemindstillinger . Klik nu på Software Update-ruden , og følg derefter de sædvanlige trin for at opgradere til den nyeste macOS-version.
Opdater iTunes downloadet fra Microsoft Store: iTunes installeret fra Microsoft Store opdateres automatisk, hver gang en ny version ankommer. Derudover har du også mulighed for at tjekke for opdateringer via Microsoft Store.
Opdater iTunes downloadet fra Apples websted: Start iTunes -> menuen Hjælp -> Søg efter opdateringer. Følg nu den sædvanlige proces for at opdatere iTunes.
Fejlfinding af tillid til denne computeradvarsel på din iPhone eller iPad
Så dette er nogle af de nyttige løsninger til at løse dette problem. Jeg håber, du har fundet succes efter at have prøvet dem og er i stand til at synkronisere din iOS-enhed til computeren uden problemer. Forresten, hvilken af dem klikkede på for dig? Del din feedback med os i kommentarerne. For nylig dækkede vi en række nyttige fejlfindingsvejledninger som at løse AirDrop, der ikke fungerer, iMessage synkroniseres ikke med problemer med iCloud og AutoFill-adgangskoder. Tjek dem, hvis du har brug for hjælp.