Løs fejlen “Vi kan ikke logge ind på din konto”-fejl på Windows 10
28. september 2020Af mange problemer relateret til Windows 10 har jeg personligt været i den modtagende ende af denne fejl: Vi kan ikke logge ind på din konto.
Det er et frustrerende problem, der låser dig ud af din konto, mapper og værdifulde filer. Og den triste del er, at det har fundet sted i årevis, men Microsoft har ikke været i stand til at patch dette bredt rapporterede problem. Heldigvis er der et par måder, du kan få din konto tilbage uden at miste filer. Så i denne artikel vil jeg vise dig, hvordan du løser fejlen ‘Vi kan ikke logge ind på din konto’ på Windows 10. Processen er ret enkel, og jeg har forklaret trinnene detaljeret, så du nemt kan løse dette problem alene. Med alt det sagt, lad os nu springe til guiden.
Bemærk: Redigér i registreringsdatabasen på eget ansvar. Der KAN ske fejl.
Fix ‘Vi kan ikke logge ind på din konto’ Fejl på Windows 10
Her har vi nævnt tre forskellige metoder, der hjælper dig med at løse loginproblemet på Windows 10. Men før det, lad mig præcisere, alle dine filer, mapper og drev er helt sikre , og der er ikke noget at være bekymret for. Windows lider under dette problem, når brugerprofilen bliver beskadiget på grund af problemer, der vedrører ændring af registreringsdatabasen og beskadigede systemfiler. Efter at have ryddet denne tvivl, lad os begynde med den første metode, der er Registry hack.
1. Er du logget ind med en midlertidig profil? Prøv Registry Hack
Da du ikke kan logge ind på din konto, har Windows logget dig på en midlertidig profil. Ved hjælp af denne profil kan du foretage et par ændringer for at gendanne den oprindelige profil.
Bemærk: Selvom du ikke er logget på en midlertidig profil, kan du stadig få adgang til registreringsdatabasen via fejlsikret tilstand. Jeg har forklaret trinnene for at starte i fejlsikret tilstand i det næste afsnit (trin 1 til nr. 3), så gå igennem det, og fortsæt derefter med nedenstående instruktioner.
1. Tryk på “Windows” og “R” -tasterne med det samme for at åbne Run-vinduet . Her skal du indtaste regedit
i tekstfeltet og trykke på enter.
2. Dernæst kopier nedenstående sti og indsæt den i adresselinjen i Registreringseditor. Derefter skal du trykke på enter og du vil blive ført til ProfileList-mappen. Under denne mappe finder du poster med “S-1-5” initialer. Alle disse “S-1-5” mapper er tildelt til hver brugerkontoprofil på din pc.
Computer HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft Windows NT CurrentVersion ProfileList
3. Nu skal vi finde den originale brugerprofil, der er blevet ødelagt. Gå gennem hver “S-1-5” mappe, og se efter det beskadigede brugernavn i ProfileImagePath .
4. Når du har fundet den korrekte “S-1-5” mappe, skal du dobbeltklikke på “State” elementet og ændre værdidataene til 0
.
5. Under den samme mappe skal du kigge efter “RefCount” og ændre dens værdidata til 0
. Hvis “RefCount” ikke er tilgængelig , skal du højreklikke på hovedvinduet og klikke på Ny -> DWORD (32 bit) og ændre navnet manuelt til RefCount
. Indtast derefter 0
i værdidataene.
6. Luk nu registreringsdatabasen, og genstart computeren . Denne gang skulle fejlen “Vi kan ikke logge ind på din konto” være væk. Bare log ind på din konto normalt, så kan du få adgang til alle dine filer.
2. Gendan din konto gennem fejlsikret tilstand på Windows 10
1. Hvis du er logget ind på den midlertidige profil, skal du åbne strømindstillingen fra menuen Start. Nu skal du trykke på “Shift” -knappen og holde den nede og klikke på “Genstart” . Slip kun “Shift” -tasten, når du ser “Vent venligst” på skærmen.
Bemærk: Hvis du ikke er logget ind på en midlertidig profil, skal du klikke på strømmenuen på loginskærmen (placeret i nederste højre hjørne) og fortsætte med den samme instruktion, der er nævnt ovenfor.
3. I startvinduet skal du trykke på 4-tasten på tastaturet for endelig at gå til fejlsikret tilstand i Windows 10.
4. I fejlsikret tilstand skal du indtaste din adgangskode på loginskærmen som normalt og se om du er i stand til at logge ind på din konto. I så fald skal du genstarte computeren og logge ind på din konto i normal tilstand. Denne gang skal du passere gennem loginskærmen.
5. Hvis det ikke fungerede, skal du starte tilbage til fejlsikret tilstand ved at følge trin 1 til nr. 3 og deaktivere midlertidigt alt det antivirus, der er installeret på dit system. Bare søg efter Windows Sikkerhed og åbn den. Åbn “Virus- og trusselsbeskyttelsesindstillinger”, og deaktiver al skifte inklusive “Tamper” -beskyttelse. Hvis du bruger et tredjeparts antivirus, skal du åbne det og deaktivere alle former for trusselsbeskyttelse.
6. Åbn derefter Kør-vinduet ved at trykke på Windows og R-tasterne med det samme. Skriv services.msc
i tekstfeltet og tryk Enter.
8. Hvis ovenstående trin ikke fungerede, skal du genstarte i fejlsikret tilstand igen og afinstallere ukendte applikationer . Du kan gøre det ved at trykke på “Windows” og “X” tasterne på én gang og derefter åbne “Apps og funktioner”.
9. Derefter skal du sortere applikationerne efter dato og afinstallere de seneste applikationer. Derefter skal du gennem applisten og afinstallere de programmer, som du ikke har nogen idé om . Derefter skal du genstarte pc’en normalt og kontrollere, om fejlen ‘Vi kan ikke logge ind på din konto’ stadig er der eller er væk.
3. Opret en ny brugerkonto
Hvis ingen af ovenstående metoder fungerede, kan du oprette en ny konto og flytte alle dine filer fra gammel konto til den nye profil . På denne måde er alle dine filer, mapper og drev tilgængelige. Sådan kan du gøre det.
1. Fra den midlertidige profil, som du er logget ind, skal du åbne Windows-indstillinger fra Start-menuen og navigere til Konti -> Familie og andre brugere . Klik her på “Tilføj en anden til denne pc” under afsnittet “Andre brugere”.
3. Når du har gjort det, skal du klikke på den nyoprettede brugerkonto under afsnittet “Andre brugere”. Klik nu på “Skift kontotype” og skift den til “Administrator” . Til sidst skal du klikke på “OK” og genstarte din pc.
4. Log nu på den nye konto og gennemgå den oprindelige opsætning. Derefter skal du åbne C: Brugere
og åbne den gamle brugerkonto. Her finder du alle dine dokumenter, downloads og desktop-filer. Kopier alle mapperne -> Gå tilbage -> Åbn din nye profilmappe og indsæt alt . Det er det.
5. Nu er alle dine filer og drev tilgængelige ligesom før, men i en ny brugerkonto. Du kan også vælge at fjerne den gamle profil fra kontoindstillinger (trin 1). Også hvis du brugte Microsoft-konto tidligere , kan du logge tilbage på din online-konto ved at navigere til Windows-indstillinger -> Konti -> Din info. Klik her på “Log ind med en Microsoft-konto”, så er du færdig.
Løs ‘Vi kan ikke logge ind på din konto’ Fejl på Windows 10
Så det var vores 3-punkts guide til, hvordan du løser fejlen ‘Vi kan ikke logge ind på din konto’ på Windows 10. Mens to af metoderne sigter mod at løse problemet, er den tredje og sidste grundlæggende en løsning til at få dine filer tilbage. Hvis du ikke vil nulstille din Windows-maskine eller installere Windows 10 fra bunden, er det en bedre vej at oprette en ny brugerkonto. Alligevel er det alt fra os. Hvis du stadig står over for nogle problemer, skal du kommentere nedenunder og lade os vide. Vi vil prøve at hjælpe dig.