Sådan annulleres appabonnement på iPhone i iOS 13
16. november 2020Mens iOS 13 er ret buggy, elsker jeg denne nye opdatering. Og det er ikke kun på grund af alle de nye funktioner, som denne seneste iOS-version bringer til bordet. Det er alle de små ting, som Apple har ændret sig i hele brugergrænsefladen, der gør det mere nyttigt og glædeligt. For eksempel var det så lang prøvelse at annullere app-abonnementer i iOS før iOS 13, at det bogstaveligt talt tog minutter at få det gjort. Du var nødt til at gennemgå omkring 10 menupunkter, før du kunne opsige et app-abonnement. Heldigvis har det ændret sig med iOS 13, og i denne artikel vil jeg vise dig, hvordan du kan opsige dit app-abonnement på iPhone.
Bemærk: Mens jeg nævner iPhone her, fungerer de samme trin for iPad- og iPod Touch-enheder, der kører iOS 13 eller iPadOS 13.
Annuller appabonnement i iOS 13 og iPadOS 13
I iOS 13 har Apple strømlinet annullering af app-abonnement, og dette er en god nyhed. Da flere og flere apps bevæger sig mod abonnement, havde brugerne brug for en måde til effektivt at styre dem. Så hvad enten du bare vil kontrollere dit nuværende abonnement eller annullere et løbende abonnement på en app, som du ikke længere bruger, her er trinene til at gøre det.
1. Start “App Store” på din iPhone eller iPad, og tryk derefter på på knappen “Profil” øverst til højre.
2. Her skal du trykke på “Abonnementer” .
3. Nu. du vil se en liste over alle dine kørende og udløbne abonnementer. For at opsige et abonnement skal du først trykke på appens navn og derefter trykke på “Annuller abonnement”.
4. Hvis du vil abonnere igen på en app eller tjeneste, kan du også gøre det herfra. Bare tryk på dets navn og vælg derefter abonnementsmuligheden .
5. På den næste side bliver du bedt om at bekræfte købet. Bekræft det ved hjælp af Touch ID / Face ID eller din adgangskode.
6. Til sidst skal du trykke på “Udført”.
SE OGSÅ: Sådan løses Bluetooth-problemer i iOS 13 på iPhone og iPad
Annuller ubrugt abonnement for at undgå at betale gebyrer
Jeg kan ikke fortælle dig, hvor mange gange jeg har undladt at opsige et abonnement og til sidst betaler gebyrer for apps, som jeg ikke længere bruger på grund af den indviklede annulleringsproces i iOS 12 og derunder. Med iOS 13 og iPadOS 13 er det heldigvis ikke længere tilfældet. Fortæl os, hvordan du synes om denne nye ændring, ved at skrive i kommentarfeltet nedenfor.