Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

28. juli 2020 0 Af Mathias

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

På sin WWDC-keynote i går afslørede Apple den nye version af watchOS. Det nye operativsystem, der kaldes watchOS 7, bringer et par nye funktioner og forbedringer. Imidlertid er den største funktion sandsynligvis den oprindelige søvnregistrering i Apple Watch. Vi har udvikler-betaen af ​​watchOS 7 installeret på vores Apple Watch, så hvis du undrer dig over, hvordan du aktiverer søvnregistrering i watchOS 7, har vi dig dækket.

Aktivér søvnregistrering i Apple Watch

Det er ret let at aktivere søvnregistrering på Apple Watch. Jeg vil dog nævne alle trin med skærmbilleder, så du kan følge med uden problemer.

Bemærk: Jeg bruger Apple Watch Series 5 for dette hvordan. Funktionen er dog også tilgængelig på Apple Watch Series 3 og Apple Watch Series 4.

  • Tryk på den digitale krone for at gå til app-skærmen. Her finder du den nye ‘Sleep’ app, og tryk på den.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Tryk på ‘Næste’ og derefter beslutte dit søvnmål . Som standard anbefaler Apple Watch 8 timers søvn, hvilket lyder omtrent rigtigt. Du kan justere dette mål i henhold til dine præferencer, men jeg forlader det 8 timer. Bare tryk på ‘Næste’.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Tryk på ‘Aktivt’ for at vælge de dage, du vil have, at tidsplanen skal køre. Personligt vil jeg indstille det til ‘Hverdag’.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Vælg det tidspunkt, du vil vågne op til. Jeg vågner normalt omkring kl. 9, så det er det tidspunkt, jeg sætter mig her.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Du kan aktivere eller deaktivere alarmen baseret på dine præferencer. Hvis du bare vil have en taptisk alarm, skal du trykke på ‘Lyd’ og vælge ‘Ingen’ nederst på listen.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Indstil din sengetid. Dette er op til dig, men hvis du indstiller en sengetid, der giver dig mindre søvn timer end dit søvnmål, vil Apple Watch advare dig om det.
Læs også  Sådan aktiveres / deaktiveres privat MAC-adresse i watchOS 7

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Når du er færdig, skal du trykke på ‘Næste’.

Det er det, din søvnplan er konfigureret. Hvis du kun opretter en tidsplan for ugedage, kan du også oprette en anden tidsplan for weekender. Dette er godt, hvis du kan lide at sove i dine weekender og ikke ønsker, at dit ur skal vække dig tidligt om morgenen.

  • Derefter beder dit ur dig om at aktivere ‘Time Asleep Tracking’. Tryk bare på ‘Aktivér’. Du kan også springe dette over, hvis du vil, men dit ur sporer ikke din søvn i dette tilfælde.

Sådan aktiverer du søvnregistrering i watchOS 7

  • Du kan også vælge at aktivere eller springe dvaletilstand på Apple Watch og iPhone. Personligt vil jeg bruge denne funktion, så jeg aktiverer den.
  • Du kan derefter indstille en Wind Down tid, hvis du vil. Dette tænder DND på dit ur og din iPhone.
  • Hvis har du lyst til at ændre nogen af ​​disse indstillinger senere, kan du gøre det uden besvær. Så bekymre dig ikke for meget om at indstille søvnsporing perfekt i din første prøve. Leg rundt med indstillingerne, indtil du får den perfekte blanding af indstillinger, der fungerer bedst for dig.

    Nå, det er det. Du har konfigureret søvnsporing i watchOS 7. Hvis du ikke er villig til at installere udvikler-beta på dit ur, kan du vente til juli, hvor Apple også frigiver en offentlig beta. Det vil være mere stabilt end denne version, så du kan installere den uden så meget bekymring. Uanset hvad har du brugt nogen apps fra tredjepart til at spore din søvn, eller holdt du op med at Apple skulle bringe søvnsporing til Apple Watch? Jeg ved, at jeg ikke var det, men lad mig det vide i kommentarerne.