Sådan repareres iMessage, der ikke synkroniseres med iCloud-problemet på iPhone, iPad og Mac
25. september 2020Den bedste måde at administrere meddelelser på tværs af iOS, iPadOS og macOS på er sandsynligvis at synkronisere dem via iCloud. Cloudtjenesten holder ikke kun hele chathistorikken opdateret og let tilgængelig overalt, men tilføjer også et ekstra skjold, så de ikke går tabt, selvom der sker noget uheldigt. Når det er sagt, indtil for nylig havde funktionen fungeret problemfrit på mine iDevices lige siden den rullede ud i iOS 11.4. Noget gik galt, og det begyndte at fungere dårligt. Mens jeg kunne tømme problemet, tænkte jeg, at det ville være hensigtsmæssigt at dele nogle nyttige løsninger til at rette iMessage, der ikke synkroniserede med iCloud-problemet på iPhone, iPad og Mac, da mange brugere muligvis også er stødt på den samme forhindring. Hvis du har fundet dig selv i en lignende situation, er denne fejlfindingsvejledning noget for dig.
Fix iMessage synkroniseres ikke med iCloud-problemet på iPhone, iPad og Mac
Så hvordan skal vi få det bedre ud af dette problem? Nå vil vi først afkrydse alle de vigtige felter som beskrevet af Apple for en problemfri synkronisering af meddelelser med cloudtjenesten. I de fleste tilfælde kan disse væsentlige løse problemet med det samme. Men hvis de ikke giver det ønskede resultat, vil vi prøve nogle afprøvede tricks, der har fungeret for mange iDevice-brugere. Nu hvor samtalen er slut, lad os komme i gang!
Sørg for at logge ind med det samme Apple ID på tværs af dine enheder
Først skal du sørge for at være logget ind med det samme Apple ID på tværs af dine iDevices. Hvis du ikke allerede er det, skal du gå til appen Indstillinger på iPhone / iPad og Systemindstillinger på din Mac og derefter logge ind på din Apple ID-konto lige nu.
Sørg for, at tofaktorautentificering er aktiveret
En anden ting, du skal gøre på forhånd, er at aktivere tofaktorautentificering til dit Apple-id. For de ukendte tilføjer det et ekstra beskyttelseslag til dine data, så de ikke bliver bytte for hacking. Apple anbefaler, at det tændes, og undlader derfor ikke at aktivere det.
På iOS og iPadOS
- På din iPhone eller iPad skal du starte Indstillinger-app> Profil> Adgangskode og sikkerhed.
2. Sørg nu for, at Two-Factor Authentication-indstillingen er aktiveret .
På macOS
1. Klik på Apple-menuen øverst til venstre på skærmen, og vælg Systemindstillinger.
2. Klik nu på Apple ID.
3. Klik derefter på Adgangskode og sikkerhed i sidepanelet, og sørg derefter for, at Two-Factor Authentication er aktiv.
Sørg for at opsætte iCloud-nøglering
Det tredje væsentlige krav er iCloud nøglering – Apples adgangskodestyringssystem, der gemmer dine følsomme oplysninger som adgangskoder til websteder / apps og holder dem opdateret på tværs af enhederne. Hvis det er deaktiveret på din enhed, skal du sørge for at aktivere det.
På iOS og iPadOS
- Start Indstillinger-app> Profil> iCloud.
2. Tryk nu på Nøglering og tænd derefter kontakten til iCloud nøglering.
Problemet skal løses nu. Men bare hvis du endnu ikke har fået det bedre, skal du give en chance for et par løsninger, der har gjort tricket for mange iDevice-brugere.
Sluk / tænd for meddelelser i iCloud på tværs af dine enheder
Til tider har en simpel genstart tendens til at rette nogle mindre fejl. Så det ville være klogt at give en ny holdning til funktionen “Beskeder i iCloud” først. En ting, der er værd at bemærke, er, at når du deaktiverer det, placeres din beskedhistorik i en separat iCloud-sikkerhedskopi. Bare rolig, alle dine beskeder forbliver sikre.
På iOS og iPadOS
- Åbn Indstillinger-app> Profil> iCloud .
2. Sluk nu kontakten for Beskeder . Genstart derefter din enhed. Når den er genstartet, skal du vende tilbage til den samme indstilling og derefter tænde for skift til Beskeder.
Bemærk: Når du slukker for skifteren, vises en popup, der siger “Meddelelser er fuldt downloadet til denne enhed.” Tryk på Deaktiver og download besked i pop op for at fortsætte.
På macOS
1. Åbn Beskeder app> Klik på menuen Beskeder øverst til venstre på skærmen, og vælg Præferencer.
2 . Klik nu på fanen Beskeder .
3. Marker derefter afkrydsningsfeltet for Aktiver meddelelser i iCloud.
Log ud af dit Apple ID og log ind igen
Hvis beskederne ikke synkroniseres endnu, selv efter at have taget hånd om alt det grundlæggende, skal du logge ud af dit Apple ID på alle dine tilsluttede enheder og derefter logge ind igen. Nå , Jeg kan stå inde for dette trick, da det har fungeret for mig at synkronisere Beskeder på tværs af mine iDevices.
På iOS og iPadOS
- Åbn Indstillinger-app> Profil> Log ud.
2. På skærmbilledet “Gem en kopi af dine data på denne iPhone / iPad?” skal du sørge for at tænde for switchene for de respektive indstillinger som Kontakter, Nøglering, Safari og Aktier. . Tryk derefter på Log ud øverst til højre.
Genstart nu din enhed og log ind på din Apple ID.
På macOS
1. Klik på Apple-menuen i øverste venstre hjørne, og vælg Systemindstillinger.
2. Klik nu på Apple ID.
3. Klik på Oversigt i sidepanelet.
4. Klik derefter på Log ud.
Bemærk: Ligesom iOS beder macOS dig også at opbevare en kopi af vigtige data som kontakter og kalendere. For at sikre at du forbliver på den sikrere side, selvom der sker noget galt, skal du sørge for at opbevare en kopi af dataene.
Opdater dine enheder
Ingen løsning endnu? Jeg antager, at en skjult fejl kunne forhindre beskederne i at blive synkroniseret. I dette tilfælde er den rigtige vej at gå videre ved hjælp af en softwareopdatering. I betragtning af at hver ny opdatering kommer med en overflod af forbedringer og fejlrettelser, håber jeg, at dette problem kan få en løsning.
På iOS og iPadOS
1. Åbn Indstillinger app> Generelt.
2. Tryk på Softwareopdatering . Download og installer opdateringen nu, som du normalt gør.
På macOS
1. Klik på Apple-menu > Systemindstillinger.
2. Vælg Sofware Update præference, og opdater derefter din macOS-enhed som normalt.
Fix iMessage synkroniseres ikke med iCloud-udgave
Jeg håber, at “Beskeder i iCloud” endelig er kommet på rette spor efter at have prøvet ovenstående løsninger. Som jeg nævnte ovenfor, er problemet for det meste løst, når du giver en ny genstart til funktionen. Hvis det ikke klikker, er log-out / login og softwareopdatering de tricks, der ofte får jobbet gjort. Lad mig alligevel vide det trick, der fungerede for dig. Fortæl os også om de nye funktioner som opsætning af en iMessage-profil , der er ankommet i stock messaging-appen. Og den slags forbedringer, du stadig vil se i Apples messaging-app.