Sådan oprettes cyklussporing i iOS 13 og watchOS 6

Sådan oprettes cyklussporing i iOS 13 og watchOS 6

26. november 2020 Slået fra Af Mathias

Apple Watch har fortsat med at skubbe grænserne for sundhed og fitness. Mens resten af branchen stadig synes at kæmpe for at finde fodfæste, dominerer Apples smartwatch markedet. En af hovedårsagerne til, at smartwatchet er blevet et så stort hit, er det meget forbedrede watchOS, der indeholder en række sundhedscentrerede funktioner som den nyligt lancerede Cycle Tracking-funktion. For de ukendte er det en kvinders sundhedssporingsfunktion, der gør det ret nemt at spore menstruationscyklus og fertilitetsvindue fra Apple Watch og den ledsagende iPhone. I denne artikel leder jeg dig gennem de hurtige trin til opsætning og brug af Cycle Tracking i iOS 13 og watchOS 6.

Komplet guide: Brug Cycle Tracking i watchOS 6 og iOS 13

Bortset fra at lade dig holde styr på dine månedlige cyklusdata, giver Cycle Tracking dig også mulighed for at overvåge dine daglige symptomer og månedlige aktivitet enten fra Health-appen eller den uafhængige Cycle Tracking-app fra Apple Watch. Baseret på de data, du har indtastet, giver det også forudsigelser om periode og fertilitetsvindue, så du kan forblive i løkken og planlægge i overensstemmelse hermed.

Takket være den problemfri integration synkroniseres alle data fra iPhones Health-app med Apple Watch. Derfor får du rettidige alarmer om fertilitetsdage, næste periode, logsymptomer og mere. Endnu bedre, du har også masser af tilpasning for at gøre cyklussporing meget ligetil og personlig. Når det er sagt, lad os komme i gang!

1. For at komme i gang skal du starte Health-appen på din iPhone og trykke på Gennemse fanen nederst.

Health app in iOS 13

2. Vælg nu Cyklussporing , der er anført under sektionen Sundhedskategorier, og tryk derefter på indstillingerne yderst til højre for cykluslog.

Set Up Cycle Tracking

3. Derefter skal du trykke på Periodelængde i bunden og indtaste din periodelængde. Derefter skal du trykke på Cykellængde og derefter indtaste tiden mellem perioder.

Tap on Period Length

Det er det! Du har oprettet cyklussporing. Nu opretter Health-appen en brugerdefineret forudsigelse og fertilitetskalender, så du nemt kan holde styr på menstruationscyklussen.

Tilpas cyklussporing ved hjælp af Health-appen

Nu hvor du er klar, kan du ideelt tilpasse cyklussporing for nemt at holde styr på perioder. For eksempel kan du inkludere / ekskludere cykluslogindstillinger afhængigt af om du vil blive gravid eller blot spore dine perioder.

1. Åbn Health app på din iPhone og gå til Gennemse > Cyklussporing > Indstillinger .

Læs også  Sådan repareres automatisk lås nedtonet på iPhone 11 og 11 Pro

2. Tænd nu kontakten for symptomer for at få vist foretrukne symptomer som mavekramper, acne, oppustethed, appetitændringer og mere i Apple Health-appen.

3. Dernæst kan du også tænde for afbryderne for andre muligheder som:

Customize-period-tracking in Health app

  • Seksuel aktivitet at vise logget seksuel aktivitet.
  • Resultater af ægløsningstest for at vise den loggede ægløsningstest resultater.
  • Cervikal slimkvalitet for at få vist de loggede livmoderhalsslimdata.
  • Basal kropstemperatur for at få vist logget temperatur.
  • Spotting for at vise loggede spottingaktiviteter.

Aktiver periode- og fertilitetsforudsigelser

Det bedste ved cyklussporing er sandsynligvis evnen til at få forudsigelser om periode og fertilitet. Baseret på de data, du indtaster, forudsiger appen din periode og dit frugtbare vindue. Forudsigelser kickstart, når du har indtastet din sidste periode i Cycle Tracking-appen. Vær opmærksom på, at i tilfælde af at du har logget en periode, før den sandsynligvis starter, modtager du ikke en periodemeddelelse for den specifikke cyklus.

  1. Start Sundhed app på din iPhone> Fanen Gennemse > Cyklussporing > Indstillinger .

2. Tænd nu for afbryderne for Periode forudsigelse og fertilitets forudsigelse.

Enable notification for Period and Fertility tracking

Den frugtbare vinduesforudsigelse afhænger helt af den traditionelle kalendermetode. Det er de seks dage, hvor du sandsynligvis er frugtbar. Det beregnes generelt ved at trække 13 dage fra den forudsagte næste cyklus startdato.

Bemærk: ) Mens du kan spore fertilitetsvinduer ved hjælp af Cycle Tracking-funktionen. Bemærk, at det ikke er en erstatning for konsultation af en læge. Du kan bruge denne funktion ud over din læge for at få de mest nøjagtige resultater.

Logperiode til cyklussporing i Health-appen på iPhone

Nu hvor du har konfigureret cyklussporing i Health-appen. Lad os se, hvordan du kan logge dine perioder i appen.

1. Åbn appen Health på din iPhone, og vælg fanen Gennemse nederst.

2. Tryk nu på Cycle Tracking . Tryk derefter på Tilføj periode øverst til højre.

3. Vælg en dato, og tryk på Perioden for at logge dagens menstruationsflow. Til sidst skal du sørge for at trykke på Udført .

Log en periode i Cycle Tracking-appen på Apple Watch

Du kan også logge din periode og spore den direkte fra dit Apple Watch.

  1. Åbn Cycle Tracking app, og vælg derefter den korrekte dato i den daglige tracker.

2. Tryk nu på Periode under afsnittet Menstruation, og log derefter dagens menstruationsflow. Til sidst skal du trykke på Udført for at bekræfte.

Læs også  Sådan oprettes og administreres mapper i genveje-appen i iOS 14

Cycling Tracking on Apple Watch

Appen giver dig mulighed for at holde styr på flere ting som spotting , basal kropstemperatur, symptomer og mere.

Kontroller datoen for din næste og sidste periode

Det er ret nemt at kontrollere datoen for den næste og sidste periode.

  1. Start Sundhed app på din iPhone> Gennemse > Cykelsporing.

2. Rul nu ned til Forudsigelser for at se, hvornår din næste periode kan starte.

Bemærk: I tilfælde af at du ikke finder estimatet for din periode skal du trykke på Vis alle ved siden af forudsigelser.

Til find ud af datoen for din sidste menstruationsperiode og den typiske cykluslængde, rul ned til Statistik .

Cycling Tracking on Apple Watch

Hvad betyder symbolerne og farverne i cyklussporing?

Bare rolig, du er ikke alene om at have fundet symbolerne og farverne lidt forvirrende. Lad mig fortælle dig, at de er ret enkle at forstå. Og når du først ved, hvad de mener, bliver det meget ligetil at kontrollere periode og frugtbart vindue.

  • Et ovalt blåt lys: Det markerer dit forudsagte seks-dages frugtbare vindue.
  • Røde striber på cirkelmærket: Det angiver, hvornår din menstruation sandsynligvis er at begynde.
  • Solid rød cirkel: Det markerer dine loggede periodedage .
  • Lilla prikker: Det angiver dage, hvor du havde logget information.

Føj cyklussporing til favoritter i Health-appen

For yderligere at forenkle cyklussporing kan du vælge at favorisere de logfiler, du vil holde øje med. Når du markerer det som favorit, vises de i oversigten over sundhedsdashboard sammen med andre statistikker.

  1. Åbn Health app på din iPhone og sørg for, at fanen Oversigt er valgt, hvis den ikke allerede er.
    1. Tap on the Summary tab in the Health app on iPhone

      2. Tryk nu på Rediger øverst i oversigten over sundhedsdata, og tryk derefter på stjernen lige ved siden af den cyklussporingslog, du gerne vil have vist i instrumentbrættet. Tryk derefter på Udført for at afslutte.

      Tap on the Summary tab in the Health app on iPhone

      SE OGSÅ: 15 bedste spil til Apple Watch

      Spor din menstruationscyklus og fertilitet Vindue med lethed …

      Så det er sådan, du kan holde styr på din menstruationscyklus og fertilitetsvindue fra din iPhone eller Apple Watch. Fra hvad jeg kan fortælle, fungerer denne sundhedsfunktion pålideligt. Og mere markant, det vil give en stærk konkurrence til tredjepartsperioden og ægløsningssporingsapps. Lad mig vide dine tanker om Cycle Tracking og hvad der får det til at skille sig ud fra resten.