Sådan stopper du reklamer for alkohol og spil på YouTube

15. juli 2021 Slået fra Af Patrick Nielsen

Med henblik på at gøre sine tjenester mindre stødende for nogle brugere lancerede Google i denne måned en ny kontrolfunktion i annonceindstillingerne, som gør det muligt for folk at stoppe alkohol- og spilannoncer på YouTube. Den nye oplevelse, som er i betaversion for YouTube i USA, vil blive udvidet til Google Ads og rullet ud globalt for begge platforme i begyndelsen af næste år. Her viser vi dig, hvordan du aktiverer funktionen for din konto.

Stop alkohol- og spilannoncer på YouTube og Google

Sædelighedsannoncer kan være et irritationsmoment for mange, så Googles nye politik er bestemt et velkomment skridt. Her viser vi dig, hvordan du aktiverer denne mulighed med et par enkle klik. Bemærk, at funktionen stadig er i betaversion og kun gælder for YouTube-annoncer indtil videre. Den vil dog gælde for alle Google-annoncer på hele nettet næste år. Når det er sagt, kan du her se, hvordan du deaktiverer alkohol- og spilannoncer fra YouTube for altid.

  • Først og fremmest skal du logge ind på Google og gå over til siden Annonceindstillinger i en webbrowser. Lige øverst oppe ser du en toggle for ‘Ad Personalization’.

Bemærk: Annoncepersonalisering er som standard slået til ‘On’, og det skal det forblive, for at du kan slå vice-annoncer fra.

  • Rul ned til ‘Annoncekategorier på YouTube’. Klik/trykker på knappen ‘Se færre’ på indstillingerne ‘Alkohol’ og ‘Spil’. Bekræft, hvis du bliver bedt om det.

Sådan er det. Det er nu lykkedes dig at slå alkohol- og spilreklamer på YouTube fra. Det forbliver sådan, indtil du ændrer mening og slår det til igen.

Læs også  Sådan deaktiveres Ultra Wideband Chip på iPhone 11/11 Pro for at forhindre brug af placeringsdata
Artiklen fortsætter under annoncen

Forebyg Google fra at vise reklamer for sædelighed på YouTube og andre websteder

Bemærk, at tjenesten i øjeblikket er i betaversion og kun er tilgængelig for nogle brugere lige nu. Google siger, at det planlægger at udrulle den globalt i begyndelsen af 2021, så brugerne får mere kontrol over de typer annoncer, de ønsker at se på Google Search og andre Google-platforme. Så er muligheden tilgængelig for dig endnu? Lad os vide det i kommentarerne nedenfor.