Autofyld adgangskoder fungerer ikke på iPhone og iPad? Her er løsningen
26. september 2020iCloud nøglering gør administration af adgangskoder til apps og websteder til en smertefri øvelse. Lageradgangskodeadministratoren gemmer ikke kun alle følsomme oplysninger på tværs af iDevices sikkert, men udfylder også automatisk oplysninger som sociale login, Wi-Fi-adgangskoder, kreditkort, Safari-brugernavne og adgangskoder til apps / websteder. Når det er sagt, fungerer funktionen til autofyldning af adgangskoder ikke på iPhone og iPad for nogle brugere. Efter at have været på denne forkerte side af problemet et par gange, kan jeg fortælle de områder, hvor de skyldige måske gemmer sig. Så lad os dykke ned i rundown for at prøve et par bæredygtige løsninger til fejlfinding af problemer med autofyldning af adgangskoder på iOS- og iPadOS-enheder.
Ret autofyld adgangskoder, der ikke fungerer på iPhone og iPad
Mens lejlighedsvis fejl kan være en åbenbar skurk, ville det ikke være klogt at udelukke muligheden for en anden softwarefejl. Desuden kan deaktivering af nogle vigtige indstillinger også være årsagen til dette problem. Derfor har jeg undersøgt alle mulige aspekter, så du endelig kan skære jagten. Skal jeg nævne reglen i fejlfindingsvejledningen? Nå, det er ret på forhånd. Start med den første løsning, og fortsæt med at prøve, indtil du er kommet af med problemet.
Bemærk: Nogle websteder tillader ikke lagring af adgangskoder. Derfor kan Safari ikke gemme eller autofylde kontonavne og adgangskoder på disse websteder.
Sørg for, at iCloud-nøglering er aktiveret
Som nævnt ovenfor , AutoFyld adgangskodefunktion er integreret med “iCloud nøglering”. Så sørg for at den er tændt på din iPhone og iPad.
1. Åbn appen Indstillinger på din iPhone eller iPad> din profil , og vælg iCloud.
2. Tryk nu på nøglering og tænd derefter iCloud nøglering.
Prøv nu at udfylde adgangskoder automatisk i en hvilken som helst app eller et websted for at se, om problemet er løst. Hvis det har været, er du god at gå. Men hvis lykken ikke har smilet, skal du gå videre til næste hack.
Slå privat browsing fra
Når privat browsing er aktiveret, gemmer Safari ikke kontonavne og adgangskoder. Så hvis denne tilstand er aktiv, skal du sørge for at deaktivere den, da den muligvis forhindrer AutoFyld i at fungere korrekt.
- Åbn Safari på din enhed. Tryk derefter på ikonet faner i nederste højre hjørne.
2. Tryk nu på Privat i nederste venstre hjørne og tryk derefter på Udført nederst til højre på skærmen for at bekræfte.
Kontroller, at automatisk udfyldning skifter til kontaktinformation og kreditkort er aktiveret
Måske du (eller nogen af din familie) havde fejlagtigt deaktiveret AutoFill skifter kontaktoplysninger og kreditkort i Safari-indstillingerne og glemte at slå dem til. Sørg for at tænde dem, da de er vigtige.
1. Start Indstillinger app på din enhed> Safari > AutoFyld.
2. Tænd nu skifterne til kontaktoplysninger og kreditkort.
Sluk / tænd for AutoFyld og kontroller dine gemte websteder / appsadgangskoder
Hvis problemet er er endnu ikke løst, giv den systemomfattende AutoFill-skift en genstart. Tjek også alle de gemte adgangskoder til websteder og apps for at sikre, at de er korrekte.
- Start Indstillinger app> Adgangskoder og konti > Websteds- og appadgangskoder .
2. Tryk nu på en bestemt konto og rediger den (hvis nødvendigt).
3. Gå derefter tilbage og slå kontakten AutoFyld adgangskoder fra. Genstart derefter din enhed. Derefter skal du vende tilbage til denne indstilling og tænde kontakten AutoFyld adgangskoder.
Opdater din iOS- eller iPadOS-enhed
Hvis ingen af ovenstående løsninger har løst AutoFyld-adgangskoder, der ikke fungerer på din iOS- eller iPadOS-enhed, gå til softwareopdateringen. Det kan godt være svaret på dette problem ligesom andre problemer i iOS 13 såsom Wi-Fi-problemer og Bluetooth-problemer. Men inden du hopper ind i indstillingerne, skal du sørge for, at din enhed har omkring 50% strøm og er tilsluttet Wi-Fi. Gå til appen Indstillinger> Generelt> Softwareopdatering. Installer derefter den seneste opdatering.
Løs problemet med automatisk udfyldning af adgangskoder på iPhone og iPad
I håber AutoFyld adgangskodefunktionen er endelig tilbage på sporet på din enhed. Da disse løsninger har løst problemet for mange brugere, kan jeg ikke se nogen grund til, at det ikke vil gøre det samme for dig. Har du feedback? Det ville være dejligt at vide i kommentarfeltet nedenfor.