Xbox Series X-spil har touch-kontroller på Project xCloud

Xbox Series X-spil har touch-kontroller på Project xCloud

7. august 2020 0 Af Mathias
  • Microsoft viste hvordan Xbox One og Xbox Series X-spil vil se ud som at køre på Project xCloud med touch-kontroller designet til mobile enheder.
  • )

  • Gears 5 blev bygget fra bunden af ​​Xbox One, men udviklerne har oprettet brugerdefinerede layout på mobilen ”for dybest set alt, hvad du kan gøre i spillet. ”
  • Ikke alle Project xCloud-spil har touch-kontroller ved lanceringen.

Microsoft og Sony nærmer sig denne konsolgeneration fra to helt forskellige retninger. Mens Sony fokuserer al sin energi på PS5, ønsker Microsoft, at du skal spille Xbox-spil på enhver enhed, du ejer, selvom du ikke opgraderer til Xbox Series X. En af søjlerne i denne strategi er Project xCloud-spillet streamingtjeneste, og tirsdag bekræftede Microsoft, at xCloud vil lanceres på Android-telefoner og tablets den 15. september for Xbox Game Pass Ultimate-medlemmer. Over 100 spil vil kunne spilles, herunder Gears 5 og Destiny 2 .

I en video, der blev delt på tirsdag, beskriver Microsoft nødvendighederne ved brug af tjenesten: Et aktivt abonnement på Xbox Game Pass Ultimate, en Android-enhed, Xbox Game Pass-mobilappen, højhastigheds-LTE- eller Wi-Fi-forbindelse og en kompatibel Xbox-controller. Men for nogle spil er det sidste faktisk valgfrit.

Artiklen forsætter under annoncen

Som opdaget af The Verge , en nylig Microsoft Game Stack-stream gav os vores første se på touch-kontroller, der bruges på Project xCloud-spil. Microsoft bekræftede, at touch-kontroller ville komme til Project xCloud ved hjælp af sit Touch Adaptation Kit for over et år siden, men i videoen herunder kan du se en demo af Xbox One-titlen Gears 5

  • kører på en Android-enhed med berøringsbaserede kontroller, der er designet specielt til spillet:
  • Artiklen forsætter under annoncen

    At spille et konsolspil på en telefon uden en Bluetooth-controller er naturligvis ikke, hvad nogen udvikler havde til hensigt, mens de lavede spillet, men Gears 5 udvikler The Koalition bygget brugerdefinerede layouts til mobile enheder “til dybest set alt hvad du kan gøre i spillet”, herunder målretning, skydning, omlæsning, kørsel og mere. I stedet for at forsøge at oprette et “én størrelse passer til alle” -layout, der tager hele skærmen, vil det layout, du ser på dit skærm, være kontekstuelt afhængigt af det scenarie, du er i. Det ser faktisk ud som om det kunne fungere temmelig godt.

    “Da vi først begyndte at tale om dette, gik vi lidt for kompliceret ud, fordi vi ikke var sikre på, hvad vi havde brug for at gøre, ”sagde Jarret Bradley, senior gameplay-producent på The Coalition, under Game Stack Live. “Da vi begyndte at grave dig ind i det, indså vi, at det bedste for os at gøre, er at behandle dette som en anden inputenhed, som vi allerede understøtter tastatur og mus, controller, og vi har tilpassede kontroller og omlægning.”

    Artiklen forsætter under annoncen

    Ikke hvert spil har touch-kontroller ved lanceringen, og en kompatibel Bluetooth-controller vil altid være den ideelle måde at opleve ethvert stort konsolspil, men dette vil være et overbevisende alternativ for folk, der ikke kan slæbe rundt med et ekstra tilbehør, men alligevel ønsker at drage fordel af fordelene ved deres Xbox Game Pass Ultimate-abonnement. Dette bliver en endnu større aftale, når Xbox Series X-spil som Halo Infinite og det nye Forza Motorsport lancering i de kommende måneder og år. Forhåbentlig vil masser af udviklere drage fordel af disse værktøjer fremover.

    Hvis du i øjeblikket er i Project xCloud-forhåndsvisning, kan du teste berøringskontroller på Hellblade: Senua’s Sacrifice i dag. Jeg har kun brugt et par minutter med det indtil videre, men jeg blev behageligt overrasket over, hvor lydhøre og hvor beskedne kontrollerne var, især sammenlignet med andre mobilspil med virtuelle kontroller.

    Artiklen forsætter under annoncen
    Læs også  Derfor ønsker jeg ikke at min favorit Android-funktion kommer til iPhone