Xbox-chef forklarer, hvorfor PS5 har et så skørt design

Xbox-chef forklarer, hvorfor PS5 har et så skørt design

18. august 2020 0 Af Mathias
  • Xbox-chef Phil Spencer gik på et Animal Crossing talkshow for at tale om Xbox Series X.
  • Da han blev spurgt om designet til PS5, forklarede Spencer nogle af de udfordringer, som både Sony og Microsoft stod overfor i en ny konsolgeneration.
  • Spencer sagde, at en af ​​de sværeste udfordringer var at finde ud af, hvordan man holder konsollen kølig.

Den største overraskelse over Sonys Future of Gaming-begivenhed tilbage i juni var afsløringen af ​​PS5. Rygter fra pålidelige kilder forud for showet antydede, at Sony ville vente med at vise designet på sin næste generations konsol, men i stedet fik vi se både standard PS5 og Digital Edition, der sendes uden et diskdrev. Det var ikke overraskende, at alle ville tale om designet, der er unikt – mildt sagt – men Sony har aldrig forklaret, hvorfor PS5 ser ud som den ser ud. Så Xbox-hoved Phil Spencer gjorde det for dem denne uge.

Artiklen forsætter under annoncen

Manusforfatter og forfatter Gary Whitta startede et talkshow, der finder sted helt inden for Animal Crossing: New Horizons kaldte Animal Talking, og torsdag kom leder af Xbox Phil Spencer med i showet for at diskutere en masse emner, herunder design af de to næste-gener-konsoller, der lancerer denne feriesæson. På et tidspunkt spurgte Whitta endda Spencer, hvad han tænkte, da han første gang så designet af PS5.

”Det er svært, fordi jeg kender fysikken, som vi begge beskæftiger os med disse konsolers magt, og afkøling af disse konsoller – strømmen, energiforbruget, køling – det er reelle udfordringer denne generation, fordi vi” jeg taler om konsoller, der nu på CPU- og GPU-siden er reelle, magtfulde computere effektivt, ”sagde Spencer. Dybest set var begge virksomheder nødt til at afbalancere form og funktion mere end nogensinde denne generation.

Læs også  Hvert gratis PS4-spil, der kommer til PlayStation Plus i oktober 2020

“Vi valgte vores design fordi vi ønskede en stor fan, som vi kunne dreje lidt langsommere, så vi ikke laver støj, ”tilføjede Spencer med hensyn til Xbox-serien X.„ Vi ville have en meget stille konsol. Så vi byggede et form-fulgt-funktion design med vores konsol, så vi kunne trække en masse luft med en stor blæser, der drejer lidt langsommere, så vi ikke fik de højt tonende klynkelyde, som nogle gange konsoller kan give. ”

“ Når man kender, at PlayStation 5 kører på højere ure […], skaber det unikke designudfordringer i hvordan du holder disse ting køligt, ”sagde Spencer. ”Det er sandt for os begge, så det er ikke et skud. De tog en tilgang, der er anderledes end den tilgang, vi gjorde [with Xbox Series X]. Jeg har ikke været omkring et PlayStation 5-løb, men jeg er sikker på, at de havde lignende designmål for sig selv omkring, hvad det betyder at køre, hvordan det lyder, og hvor meget magt det trækker, fordi det er ting, vi har fokuseret på og det førte til det design, vi har. ”

Artiklen forsætter under annoncen

Spencer bemærkede også, at han uundgåeligt vil ende med at eje en PS5, og han er glade for at se, hvordan det fungerer.

Sony vil uundgåeligt have mere at sige om design og ydelse af PS5, især med udgivelsesdatoen lige rundt om hjørnet, men det er interessant at høre lederen af ​​en konkurrerende platform forklarer nogle af de udfordringer, der gik med at designe spilkonsoller for 2020. Du kan se hele interviewet nedenfor:

Læs også  Windows 10-startmenuannoncer: Sådan fjerner du dem fra din pc

Artiklen forsætter under annoncen