Tysklands sjove koronavirus-reklamer vil overbevise dig om at blive inde

Tysklands sjove koronavirus-reklamer vil overbevise dig om at blive inde

21. november 2020 Slået fra Af Mathias
  • Den tyske regering har frigivet tre nye annoncer, der opfordrer folk til at blive hjemme og hjælpe med at forhindre spredning af det nye koronavirus.
  • De korte reklamer er blevet virale på sociale medier og viser en usædvanlig, men nøjagtig måde at se på sundhedskrisen på.
  • De mennesker, der holder sig indendørs og overvåger sundhedsforanstaltninger, er helte, der kæmper for den samme kamp for at redde liv som alle andre.

Tyskland har været et af eksemplerne at følge fra starten af pandemien. Landet kørte rigeligt med COVID-19-testning og kontaktsporingskampagner for at finde inficerede mennesker så hurtigt som muligt. Dens sagsbelastning steg kraftigt under den første bølge, men antallet af dødsfald forblev meget lavere end i nabolandene eller USA. Opdagelse af sager så tidligt som muligt kan hjælpe med at reducere spredning af sygdommen og potentielt redde liv. Efter den relativt stille sommer stod landet over for sin egen anden bølge, der var meget større end den første. Tyskland havde i gennemsnit over 7.000 nye sager om dagen i løbet af toppen af den første bølge. Men dette tal er næsten fordoblet i den anden bølge, og der er intet, der fortæller, om toppen fortsat vil svæve omkring 25.000 tilfælde eller øge endnu højere.

Tyskland er ikke færdig med at bekæmpe spredningen af det nye koronavirus. Landet indførte yderligere sundhedsforanstaltninger for et par uger siden og rådede folk til at lufte deres hjem og andre indendørs rum ofte for at forhindre aerosol og dråber i at sprede sig. Landet indførte også en blød nedlukning for et par uger siden, der gjorde det muligt for de fleste virksomheder og skoler at operere. Men restauranter, barer og andre steder, hvor folk ville samles, blev lukket, hvor embedsmænd forhindrede sociale begivenheder i mere end to husstande eller mere end 10 personer. Den tyske regerings nyeste træk kan være den bedste indsats fra valgte embedsmænd for at overbevise befolkningen om at forblive indendørs. Det er en række annoncer, som hele verden har brug for lige nu, ikke kun Tyskland.

Læs også  Netflix kommer til køkkenet med den app, der nu er tilgængelig på Nest Hub-skærme

I DAG & # 039; S AMAZON-TILBUD : Amerika løber tør for N95-masker – få disse i stedet for $ 2 hver

Kampagnen har titlen Zusammen gegen Corona , eller Sammen mod Corona , og drejer sig om en genial idé: Coronavirus-helte.

Tre klip blev hidtil frigivet på YouTube med en simpel forudsætning. De er alle under to minutter lange og viser ældre mennesker i en dokumentarisk type interviews. Disse er alle veteraner fra 2020-kampagnen for at stoppe spredningen af coronavirus, da dokumentarfilmen er skudt i 2060, årtier efter at pandemien fejede planeten.

Karaktererne taler om de ofre, de måtte bringe, da de blev opfordret til at bekæmpe coronavirus. Deres heroik inkluderede at forblive indendørs så meget som muligt og gøre absolut ingenting.

Dokumentklipene giver os navnene på heltene såvel som områder, hvor de blev “indsat” for at bekæmpe pandemien. Et af klipene har en bedstefarlignende figur, der var knap 21 år gammel vinteren 2020, da han blev opfordret til ikke at gøre noget for at stoppe spredningen. Han var allerede en lidenskabelig spiller, der plejede ikke at forlade huset, selv før sundhedskrisen. Hans heltemod under pandemien fik ham til en medalje. ”Laziness kunne redde liv … og det var jeg herre over,” siger den gamle mand på et tidspunkt.

Som enhver dokumentar, der ser tilbage på tidligere har de gamle i annoncerne gode nyheder. De hjalp med at afslutte pandemien ved ikke at gøre noget ved at være så dovne som muligt.

De kloge, sjove annoncer er blevet virale på sociale medier og de er tydeligt rettet mod den yngre befolkning i Tyskland. Yngre mennesker er muligvis den mest sandsynlige aldersgruppe, der vover sig ud under pandemien, uanset landet. Nogle tror ikke på virussen, andre tror de ikke vil blive skadet, og andre er lige løbet tør for patienter. Uanset hvad tilfældet måtte være, overbeviser annoncerne forhåbentlig flere mennesker om at undgå unødvendig kontakt med andre mennesker, indtil vinterbølgen falder ned. Når alt kommer til alt lyver reklamerne ikke. Du får muligvis ikke noget håndgribeligt bevis for, at det, du laver lige nu, fungerer, men at blive inde så længe som muligt og undgå andre mennesker vil redde liv.

Læs også  iPhone 13 Pro lækage afslører telefonens vigtigste opgradering

De tre klip, komplet med oversættelser, følger nedenfor.