Overraskende ny arkivering siger, at Epic truede med at opgive iOS, hvis Apple ikke cave til 'Fortnite' krav

Overraskende ny arkivering siger, at Epic truede med at opgive iOS, hvis Apple ikke cave til 'Fortnite' krav

19. september 2020 0 Af Mathias
  • Nylige Apple-arkiver beskriver den enorme støtte bag kulisserne, som Apple leverede til Epic Games i de sidste to år.
  • Apple bemærker, at Epic ved flere lejligheder truede med at fjerne alle sine spil fra App Store, hvis Apple ikke imødekommede sine anmodninger. Epic truede også med at frigive Fortnite opdateringer på andre platforme først, hvis Apple ikke overholdt det.
  • Apple sagde for nylig, at Epics retssag ikke var andet end et trick for at ”genoplive interessen for Fortnite” midt i faldende indtægter.

Et af de mere forvirrende argumenter til fordel for Epic Games i sin juridisk kamp med Apple er, at Apple bortset fra at køre distributionsplatformen, der er App Store, ikke gør meget for at garantere en 30% provision på mikrotransaktioner. Dette skæve perspektiv har imidlertid en tendens til at minimere den enorme mængde ressourcer, Apple har brugt på at skabe et levende appøkosystem. I en nylig domstolsindgivelse for eksempel sagde Apple, at de bruger hundreder af millioner af dollars om året på at ansætte ingeniører, der bidrager til App Store og “mange milliarder dollars om året” på datacentre, der udtrykkeligt blev oprettet for at lette App Store. .

Ud over det fremhæver en domstolsindgivelse fra Mark Grimm – en Game Developer Manager hos Apple – de længder, som Apple bøjede sig bagud for at imødekomme Epic Games i de seneste år. Hvis du tror, at Epic lige har frigivet Fortnite til App Store, og Apple, som et resultat, simpelthen var i stand til at sparke tilbage og se pengepulverne i app-køb i, du er lidt overraskende.

Don & # 039; t Miss : 10 tilbud, du ikke vil gå glip af på lørdag: Amazon køkkenudsalg, 29 ¢ masker, $ 130 rabat på Arlo 4K-cams, $ 8 Kasa-smarte stik, mere

Som beskrevet af Grimm, Apple og Epic ingeniører i de sidste to år forblev i “næsten konstant kontakt” for at sikre, at Fortnite kunne køre optimalt til enhver tid og på tværs af en række forskellige enheder. Grim bemærker, at Apple leverede Epic en betydelig mængde teknisk support til “at reducere Fortnites hukommelsesaftryk”, hvilket gjorde det muligt at køre på ældre iPhone-modeller.

Grimm tilføjer:

Artiklen forsætter under annoncen

Derudover har Apple også leveret hardware til Epic, herunder 16 Apple Silicon Developer Transitions Kits på tværs af Epics ingeniørorganisation, for at sikre højtydende funktion af Unreal Engine 4 og den fremtidige Unreal Engine 5 på kommende Macintosh-computere med nyt Apple-silicium processorer. Dette repræsenterer lige så meget support som Apple yder de fleste andre udviklere. Derudover har Apple, som svar på gentagne krav fra Epic, tilladt Epic at distribuere builds på nogle 950 iPads og 1150 iPhones til appudvikling og testformål – igen så meget som Apple afsætter til enhver anden udvikler. Disse kvoter er værdifulde for Epic, da de forstørrer virksomhedens evne til at finjustere deres apps og forfine deres produkter inden de går live hos brugerne.

Derudover skriver Grimm, at Apple rutinemæssigt fortæller Epic om ikke-frigivet iOS-teknologier og endda sender ingeniører til at konsultere Epic hos firmaet hovedkvarter i North Carolina for at hjælpe dem med at få fart.

Læs også  Android 11 har en cool underretningsfunktion, som iPhone burde stjæle fuldstændigt

Grimm beskriver også, i hvilket omfang Apple hjalp Epic med at forbedre sin Unreal Engine:

For eksempel har Apple coachet Epics team om, hvordan man kan anvende nye ARKit (augmented reality) og virtual reality-funktioner i Unreal Engine, og at yde lignende support til udviklere, der bruger Unreal Engine og ønsker at bruge ARKit-funktioner. Apple har også brugt betydelige tekniske ressourcer til at forbedre Unreal Engine’s ydeevne med Apples Metal-grafiksystem på iOS og Mac hardware og software. Apples Hardware Architecture / Pro Workflow Team har ligeledes hjulpet med at optimere Unreal Engine på Mac til kreative arbejdsgange, virtuelle sæt og CI / Build-systemer. Og Apple har også hjulpet Epic med vedtagelsen af Unreal Engine af funktioner, der kræves for at inkludere spil i den nye Apple Arcade-tjeneste. Al denne støtte til Unreal Engine er i tillæg til det utallige daglige arbejde, der er udført af Apples ingeniørhold i dets engagement med Epic.

En separat arkivering fra Mike Schmid, Apples Head of Games Business Development, kaster endnu mere lys over nogle af de bagvedliggende scenebistand Apple leverede til Epic Games gennem årene.

En særlig interessant godbid fra Schmid er, at Epic rutinemæssigt ville true med at frigive Fortnite opdaterer først på konkurrerende platforme, hvis Apple ikke “imødekommer deres anmodninger”. Schmid sagde også, at Epic ved flere lejligheder truede med at “opsige sit forhold til Apple og fjerne dets spil” fra App Store, hvis Apple ikke overholdt virksomhedens krav.

Artiklen forsætter under annoncen

Schmid forklarer yderligere, at Apple var så engageret i at imødekomme Epics krav og behov, at det justerede sit Epic-forholdsteam for at give virksomheden support døgnet rundt:

Apples støtte til Epic begyndte allerede før den første iOS-lancering af Fortnite i marts 2018, som fandt sted gennem et regionalt for region-kun-bruger-brugersystem. Håndtering af logistikken for en sådan unik app-lancering krævede en betydelig indsats fra flere medlemmer af både App Store og Developer Relations-teamet. Fra dette tidspunkt leverede Apples App Store-team gennem flere store opdateringslanceringer og feriesæsoner behandling på dækket for at imødekomme Epics non-stop-spørgsmål, som ofte involverede midt om natten opkald og tekster, der krævede korte -turnaround supportanmodninger, som Apple konsekvent imødekommede. Til sidst bragte jeg en forretningsudviklingskollega, der var stationeret i Australien, ind i Epic-forholdsteamet, så vi kunne give Epic døgnet rundt.

Schmid tilføjer, at Apple endda arbejdede tæt sammen med Epic for at tillade funktioner i spillet (via oprettelsen af nye retningslinjer for App Store) der tidligere ikke var tilladt, såsom gave i apps.

Læs også  PS5-priser er måske netop lækket fra en større fransk detailhandler

“Dette eksempel”, skriver Schmid, “demonstrerer Apples opmærksomhed over for udviklerfællesskabet, herunder udviklernes behov som Epic, der i dette tilfælde fremsatte en anmodning om, at Apple kunne imødekomme vilkår, der ville gælde lige så meget for alle udviklere, store som små, og som samtidig ville sikre brugernes sikkerhed og sikkerhed tilstrækkeligt . ”

A få ekstra godbidder fra Schmid inkluderer:

Artiklen forsætter under annoncen
  • Epic fortalte Apple, at indtægter fra iOS repræsenterer de “små t stykke kage. ”
  • Specifikt fortalte Epic Schmid, at“ Apple repræsenterer kun syv procent af Epics indtægter. ”
  • Sammenlignet med iOS skriver Apple, at Fortnite på Xbox og Playstation genererer 70% og henholdsvis 40% mere gennemsnitlig omsætning pr. daglig aktiv bruger.
  • Fortnite blev downloadet næsten 130 millioner gange globalt til iOS-enheder
  • Epic har tjent mere end 550 millioner dollars via iOS alene
  • I 2019 fremskyndede Apple “app-gennemgang som svar på næsten alle Epics mere end 80 rush-anmodninger.”
  • I løbet af 11 måneders periode forud for Fortnites fjernelse fra App Store brugte Apple op til ”1 million dollars på betalte mediekampagner af Fornite . ”
  • Fortnite er det mest fremtrædende spil i App Store-historien.

Registreringerne kan ses nedenfor:

Schmid-erklæringen kan ses her.