Hvordan iOS 14 baner vejen for Apples AR-briller

Hvordan iOS 14 baner vejen for Apples AR-briller

2. juli 2020 0 Af Mathias
  • Apple introducerede flere nye iOS 14-funktioner under sin WWDC 2020-keynote i sidste uge, herunder et par betydelige ændringer i brugergrænsefladen.
  • MacOS Big Sur-opdateringen er Apples mest markante Mac-software-redesign i år, hvor Mac’erne tilpasses iPhones og iPad, når det kommer til brugergrænsefladen.
  • Et ensartet UI-designsprog ville gavne de rygte Apple AR-briller mest, og det følgende koncept viser, hvordan et iOS-14-baseret glassOS ville se ud.

Mac’en ser og føles som en iPhone eller iPad, når du installerer macOS Ben Sur. Apple planlægger ikke snart at flette Mac- og iPad-linjerne, og dens beslutning om at flytte Mac-linjen fra Intel til sin egen Apple Silicon taler for det. Jeg tror, ​​at den store macOS-redesign er en del af noget meget større. Apple lægger grundlaget for computerens fremtid, som vil omfatte en splinterny enhed, augmented reality (AR) smart briller. Apple arbejder allerede på sine egne AR-briller, som i det mindste de første generationer kræver en forbindelse til iPhone for at fungere. Efter WWDC 2020 så jeg, at et sammenhængende designsprog til macOS og iOS også ville gavne brillerne. Apple vil sandsynligvis komme med en brugergrænseflade til AR-enheder, der ligner iPhone og Mac.

En designer forestillede sig nøjagtigt et glassOS-operativsystem til Apple Glasses, der er baseret på iOS 14 brugergrænsefladen, som Apple introducerede i sidste uge.

Artiklen forsætter under annoncen

iOS 14 bringer adskillige UI-ændringer til gavn for AR-brillerne, herunder det mere kompakte design til opkald og Siri, den udvidede Widget-support, billedafspilningstilstand til billede og de nye App-klip, der kun tilbyder en del af en nøgle-app, når du har brug for den.

Læs også  En Google-app, jeg håber, at jeg aldrig bliver nødt til at bruge, bare har fået et par fede nye funktioner

Designer Jordan Singer forvandlede disse iOS 14-funktioner til UI-elementer, der ville fungere på Apple Glasses.

Før vi ser på konceptet billeder, vil jeg minde dig om, at alle AR-briller fungerer på samme måde. De projicerer digitale brugergrænsefladeelementer direkte på brugerens nethinde og fusionerer dem med det virkelige liv. Som du ser på de følgende billeder, er det netop, hvad designeren gjorde med sine koncepter. Forskellige iOS 14-elementer er placeret på toppen af ​​virkeligheden, som det ses via et par AR-briller.

Artiklen forsætter under annoncen

Meddelelser om meddelelser.

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Indgående tekstmeddelelse. Billedkilde: Jordan Singer

Opkaldsmeddelelse.

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Indgående opkald. Billedkilde: Jordan Singer

Artiklen forsætter under annoncen

Navnvejledning til Apple Maps.

glassOS koncept baseret på iOS 14: Apple Maps retninger Billedkilde: Jordan Singer

iOS 14 Widgets.

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Widgets. Billedkilde: Jordan Singer

Artiklen forsætter under annoncen

Apple Maps placering af en parkeret bil.

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Apple Maps bilplacering. Billedkilde: Jordan Singer

FaceTime-opkald på billede-i-billede med visuel meddelelse om, at kameraet og / eller mikrofonen er i brug.

Artiklen forsætter under annoncen

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Billede-i-billede FaceTime-opkald. Billedkilde: Jordan Singer

App-klip i brug.

glassOS-koncept baseret på iOS 14: App-klip. Billedkilde: Jordan Singer

Ny Siri minimal brugergrænseflade.

Artiklen forsætter under annoncen

glassOS-koncept baseret på iOS 14: Siri Billedkilde: Jordan Singer

Dette er naturligvis bare et koncept , og vi forventer, at Apple leverer et endnu mere poleret UI til brillerne. Alligevel er Singers fulde blogindlæg, komplet med sammenligninger mellem iOS 14 på iPhone og hans glassOS på AR-briller, værd at læse fuldt ud.