Google fikser endelig det VÆRSTE ved Chrome browseren

Google fikser endelig det VÆRSTE ved Chrome browseren

15. maj 2020 0 Af Mathias
  • Google Chrome implementerer nye regler, der er beregnet til at forhindre annoncer i at forbruge ressourcer overdrevent.
  • browser blokerer snart annoncer fra hogging af CPU og netværks båndbredde for at spare på batteriets levetid og dataforbrug.
  • Google Chrome er blevet kritiseret i årevis for dets batteriopladningsproblem på bærbare computere.
  • Besøg GEAR-online.dk's hjemmeside for flere historier.

Google Chrome er en af ​​de mest populære internetbrowsere derude, og den fortjener bestemt sin krone. Det fungerer på alle desktop og mobile platforme, da Google har brugt år med at forbedre sin gateway til internettet. Browseren har en betydelig fejl, men Google er endelig klar til at rette op. Google Chrome er en alvorlig ressource-svin, der har en betydelig indflydelse på batteriets levetid på bærbare computere. Glem hvad fabrikanten fortæller dig at forvente. Kør Chrome med en masse faner åbne, og du finder dig selv gå på opladeren hurtigere, end du havde forestillet dig. Dog tager Google nu skridt til at løse problemet. Og overraskende handler det om annoncer.

Jeg sagde mere end én gang, at jeg ville grøfte Chrome og aldrig se tilbage, men jeg var næsten altid nødt til at se tilbage og give det en ny chance. Safari er muligvis et meget bedre valg på Mac, men det er bare ikke Chrome, når det kommer til min arbejdsgang, og jeg formoder, at jeg måske ikke er den eneste person i denne position.

Virksomheden annoncerede torsdag, at det snart vil beskytte “mod ressurstunge annoncer i Chrome. Men det fik det til at lyde, som om dette er et nyt emne, der kom op for nylig – med fokus på vores:

Chrome er udviklet til at være hurtig og lydhør uden skadelige eller irriterende oplevelser. For nylig har vi i henhold til Better Ads Standards taget skridt til at adressere annoncer, som de fleste mennesker finder uacceptable . Før det lancerede vi også et sæt beskyttelse mod voldelige oplevelser i Chrome.

Vi har for nylig opdaget, at en brøkdel af en procentdel af annoncerne forbruger en uforholdsmæssig stor andel af enhedsressourcer, såsom batteri- og netværksdata, uden at brugeren ved det. Disse annoncer (f.eks. dem, der miner cryptocurrency, er dårligt programmerede eller er uoptimeret til netværksbrug) kan dræne batteriets levetid, mætte allerede anspændte netværk og koste penge.

Hvad betyder “for nylig”, vi har ingen idé. Gjorde det den nye coronavirus-pandemi? Har Googlere, der arbejder hjemmefra, klar over, hvor meget af et problem det er? Eller var det for et par år siden, som stadig kvalificerer sig som for nylig?

Læs også  Verdens første sammenklappelige bærbare computer er nu tilgængelig til forudbestilling
Artiklen forsætter under annoncen

Folk har klaget over Chrome i årevis til det punkt, hvor tutorials om hvordan for at forhindre Chrome i at tømme din batterilevetid dukkede op online med en vis regelmæssighed. Og Google forsøgte også at løse batteriproblemet i fortiden.

Det, der er fantastisk ved Googles nye meddelelse, er, at virksomheden ønsker at løse ting, i det mindste officielt. Virksomheden ønsker at gemme “brugerens batterier og dataplaner og give dem en god oplevelse på nettet” fremover. Det gør det ved at begrænse de ressourcer, en displayannonce kan bruge, før en bruger interagerer med den. Hvis annoncen bryder de nye regler, vil den gå ned. Google tilbyder et eksempel til Chrome til Android, men funktionen fungerer forhåbentlig også på desktop:

Billedkilde: Google

Google Chrome blokerer annoncer ressourceintensive annoncer.

Google siger, at det er målrettet mod de “mest uhyggelige annoncer”, der bruger mere CPU- og netværksbåndbredde end 99,9% af alle detekterede annoncer for den ressource:

Chrome indstiller tærsklerne til 4MB netværksdata eller 15 sekunders CPU-brug i en hvilken som helst 30 sekunders periode, eller 60 sekunder af den samlede CPU-brug. Selvom kun 0,3% af annoncer overstiger denne tærskel i dag, tegner de sig for 27% af netværksdata, der bruges af annoncer og 28% af al annonce CPU-brug.

Google tester funktionen i de kommende måneder og bringer den til den stabile version af Chrome i august. Forhåbentlig fungerer det hele som planlagt.

Artiklen forsætter under annoncen