Facebooks nye butikker bringer onlinebutikker til det sociale netværk

Facebooks nye butikker bringer onlinebutikker til det sociale netværk

22. maj 2020 0 Af Mathias
  • Facebook-butikker er tilpassede butikskontorer, som virksomheder kan oprette gratis på det sociale netværk for at vise deres produkter og sælge dem direkte til shoppere.
  • Ejere af Facebook Shop kan indstille et coverbillede, ændre farveskemaet og oprette samlinger af genstande, som brugerne kan gennemse på Facebook eller Instagram.
  • Facebook Shops inkluderer også live shoppingfunktioner og loyalitetsprogrammer.
  • Besøg GEAR-online. dk's hjemmeside for flere historier.

Facebook annoncerede et brand ny funktion på tirsdag, der vil ændre den måde, folk køber og sælger produkter på det sociale netværk for evigt. Facebook-butikker er tilpassede lagerpladser, der gør det muligt for virksomheder at vise og sælge deres produkter på tværs af alle Facebooks ejendomme gratis. Virksomheder kan indstille et coverbillede til deres butikker, ændre farveskemaet, så det passer til deres mærke, og gruppere genstande i samlinger for at gøre dem lettere at finde.

“Folk kan finde Facebook-butikker på en virksomhed” Facebook-side eller Instagram-profil, eller opdag dem gennem historier eller annoncer, ”forklarede Facebook i en nyhedsmeddelelse på sit websted. “Derfra kan du gennemse den fulde samling, gemme produkter, du er interesseret i og placere en ordre – enten på virksomhedens websted eller uden at forlade appen, hvis virksomheden har aktiveret kassen i USA.”

Facebook Shops giver også kunder mulighed for at kommunikere direkte med virksomheder gennem WhatsApp, Messenger eller Instagram Direct, hvis de har spørgsmål, har brug for support eller ønsker at spore en levering . I fremtiden vil det også være muligt at placere en ordre i en WhatsApp-, Messenger- eller Instagram Direct-chat.

Facebook-butikker drives af tredjeparts tjenester såsom Shopify, BigCommerce og Cafe24. Selvom det er gratis for enhver virksomhed at oprette, giver Facebook virksomhederne muligheden for at købe annoncer, og hver gang en kunde bruger Facebook's checkout-funktion, opkræves virksomheden et mindre gebyr. Facebook indrammer lanceringen af ​​Shops som en velsignelse for virksomheder under pandemien, men det vil helt sikkert også være rentabelt for det sociale netværk.

QVC fans vil være glade for at høre, at live video også spiller en rolle i Facebook Shops. I udgivelsen forklarede Facebook, at virksomheder vil være i stand til at mærke produkter fra deres Facebook-butikker, før de går live og få disse produkter vist nederst i videoen, så seerne kan klikke på og tjekke ud. Live shoppingfunktioner testes på Facebook og Instagram og vil blive udrullet til flere brugere i de kommende måneder.

Endelig siger Facebook, at loyalitet programmer giver shoppere muligheden for at tjene belønninger fra butikker, de hyppigt, og vil gøre det let at holde styr på dine point og belønninger, når du handler. Butikker rulles ud på Facebook i dag og kommer til Instagram i sommer.