Du vil ALDRIG tro hvor mange der dropper kabel-tv herunder coronavirus-pandemien

Du vil ALDRIG tro hvor mange der dropper kabel-tv herunder coronavirus-pandemien

14. maj 2020 0 Af Mathias
  • Kabel- og satellit-tv-selskaber havde deres dårligste kvartal på rekord i 1. kvartal 2020.
  • I Ud over alle de amerikanske husstande, der skærer ledningen, annullerer mange virksomheder, såsom restauranter, barer og hoteller, deres abonnement, fordi de ikke er åbne.
  • Desuden ser mange virksomheder, uden live-sport, ikke pointen til at betale for tv.
  • Besøg GEAR-onlines hjemmeside for flere historier.

Som streaming video og over-the-top internet-tv-tjenester fortsætter med at oversvømme markedet, traditionelle kabelselskaber har kæmpet for at forhindre deres abonnenter i at skære ledningen. Abonnementer er faldet på et stabilt klip i årevis nu, og på trods af det faktum, at den nye coronavirus-pandemi tvinger alle til at forblive inde, registrerede de øverste kabel- og satellit-tv-virksomheder netop deres skarpeste kvartalsvise tilbagegang nogensinde.

Ifølge Wall Street Journal , de største virksomheder i branchen mistede mere end to millioner abonnenter i første kvartal af 2020. AT&T og Dish Network er blevet hårdt ramt, mens Comcast og Charter lidt mere beskedne tab. Der er en række faktorer, der bidrager til dette fænomen, men manglen på levende sportsgrene har måske været den mest indflydelsesrige drivkraft bag mange af aflysningerne.

Ud over de husholdninger, der er skåret i ledningen i første kvartal, annullerede eller suspenderede mange virksomheder også deres service. Live sport er ikke kun et stort træk i hjemmet, men også på hoteller, restauranter og barer. Som et resultat har nogle af de virksomheder, der er genåbnet i USA, afskaffet deres kabel- eller satellittjeneste for at spare penge, og fordi der ikke er nogen baseball- eller basketballspil at se på. WSJ rapporterer, at Monsoons Tap and Grill i Tucson vil spare mere end 1.600 $ om måneden ved at annullere sit DirecTV-abonnement.

Læs også  Hver Nintendo Switch-meddelelse fra dagens store Partner Showcase

”Vi vendte dem faktisk rundt, så de ikke vender mod tv’erne, fordi der ikke er noget på,” sagde Monsoons medejer Daniel Liebeskind , diskuterer tabellerne, der er omorganiseret til social distancering.

Artiklen forsætter under annoncen

I virkeligheden har pandemien fremkaldt en allerede bekymrende tendens for betalings-tv industri. Mens internetabonnementer har hjulpet virksomheder som Comcast og Charter modregne deres tv-tab, har Charter over 2 millioner små virksomheder, hvoraf de fleste endnu ikke har åbnet deres virksomheder igen og begynder at betale deres regninger igen. AT&T mistede over 1 million betalings-tv-kunder, hvis første kvartal mistede parabol 413.000, og Comcast mistede 409.000, hvilket var mere end halvdelen af ​​antallet af betalings-tv-kunder, det mistede i hele 2019.

Selvom kabelselskaberne forventer at se nogle af disse kunder vende tilbage i det kommende måneder, da økonomien genåbner, giver det ikke meget mening for en sportsbar, for eksempel at begynde at betale hundreder af dollars om måneden for kabel, indtil sporten er tilbage på tv. Indtil videre er der intet tegn på, at det sker snart.