Dette er muligvis den største forskel mellem PS5 og Xbox Series X

Dette er muligvis den største forskel mellem PS5 og Xbox Series X

13. juni 2020 0 Af Mathias
  • En udvikler har antydet, at en nøgleforskel mellem PS5 og Xbox Series X kan være prioritering af belastningstider og rå kraft.
  • Med sin lynhurtige SSD kan PS5 muligvis indlæse spil hurtigere end Xbox Series X i gennemsnit, men Xbox Series X tilbyder muligvis 4K-opløsning og højere billedrater mere pålideligt.
  • Sony vil endelig tale om PS5 ved en digital begivenhed torsdag kl. 16 ET.

Efter måneder af forventning og en uges lang forsinkelse, vil Sony endelig afholde sin første store PS5-begivenhed på torsdag. Mens Microsoft har overraskende formidlet om sin Xbox Series X, har Sony været frustrerende stille, med undtagelse af en temmelig esoterisk systemarkitektur dybt dyk og en sneak peek på DualSense-controlleren.

Noget af mysteriet omkring PS5 vil uden tvivl blive ryddet op efter den store begivenhed i morgen, men i mellemtiden et spændende forumindlæg fra Thomas Mahler, spildirektør hos Ori og Blind Forest udvikler Moon Studios taler til hvad der muligvis er en af ​​de største forskelle mellem PS5 og Xbox Series X.

I en forumtråd om ResetEra om den teoretiske fordel, som PS5 vil have i forhold til Xbox Series X, forklarede Mahler, hvordan PS5 kunne prioritere hurtige belastningstider, mens den nye Xbox fokuserer på rå magt:

Lad os nu sige, at den gennemsnitlige belastningstid med disse SSD’er på næste gener vil være 10 sekunder. Og lad os være generøse og sige, at PS5 SSD og gennemstrømning er dobbelt så hurtig som [Xbox Series X] – På det tidspunkt ville du have 10s belastningstider vs. 5s belastningstider (husk, at indlæsning ofte er mere end bare at blande data omkring , så dette er ikke på nogen måde nøjagtigt). Jeg ved ikke, om jeg var interesseret så meget, cirka 5 sekunder, der gemmes hver gang jeg indlæser, hvis det, jeg giver op for det, er rammer eller opløsning. Og jeg antager, at det er det væddemål, som Microsoft lavede her – mere rå magt snarere end hurtigere dataoverførsel.

Som et resultat mener Mahler, at vi bør se Xbox Series X-spil “gengives til 4 k mere regelmæssigt og / eller ved bedre rammer”, mens PS5-spil “vil indlæses hurtigere.” Hvis eksklusiviteter fra første part ikke er en prioritet for dig, kan dette muligvis være den afgørende faktor, når det kommer til at købe en PS5 eller en Xbox-serie X i efteråret.

Læs også  Jeg tog fejl - Galaxy Fold 2 er måske alligevel grim

Som Mahler ser det, er det store emne, at tredjepartsudviklere ikke vil “ændre deres spil fuldstændigt, justere niveauer og andre ting bare for at skubbe det meste ud af PS5-arkitekturen. ” Han siger, at det simpelthen ikke vil ske. Hvis det er tilfældet, og belastningstiderne er næsten de samme for de fleste spil på begge konsoller, ser det ud til, at Xbox Series X ville have overhånden. Vi ser om Sony gør noget for at debunk denne idé i morgen.